Thursday 26 April 2018

Thomas d a (2004) diversidade como estratégia harvard business review


Gestão da diversidade como parte da política de responsabilidade social corporativa ☆


A gestão da diversidade é uma questão estratégica marginal nas empresas de transporte e logística. A indústria está aquém de tirar o máximo proveito dos benefícios significativos que o gênero e a diversidade cultural podem oferecer. A realidade comercial das empresas do setor de logística prova que existem empresas que anunciam e mantêm práticas adequadas que conduzem à diversidade. Uma dessas empresas é a Deutsche Post DHL (DP-DHL) que gerencia a diversidade no nível avançado. À luz do exposto, o objetivo do trabalho é apontar a importância da gestão da diversidade no contexto da RSE e da gestão responsável dos recursos humanos. O documento também visa apresentar as práticas de gestão da diversidade (DM) da DP-DHL.


Avaliação pelos pares sob responsabilidade da Universal Society for Applied Research.


Diversidade em organizações e psicologia do trabalho interculturais: e se eles estivessem mais conectados?


Neste artigo, discutimos como os campos da diversidade em organizações e psicologia do trabalho intercultural podem se beneficiar de uma maior atenção e integração uns com os outros, bem como uma maior clareza em relação às distinções entre eles. Presenciamos pela primeira vez - cada uma em nossa própria voz e em nossa perspectiva individual - questões passadas e atuais nas duas áreas respectivas. Em seguida, identificamos e discutimos conjuntamente áreas-chave de comunicações e diferenças entre diversidade e psicologia do trabalho intercultural em teoria, pesquisa e prática. Posteriormente, nós apontamos para as maneiras pelas quais os dois campos podem aprender e se beneficiar das abordagens e perspectivas de cada um. Consideramos questões como a interação entre cultura e diversidade, o duplo impacto de indivíduos em grupos e vice-versa e o papel da identidade como princípio organizador da diversidade grupal. No geral, este artigo fornece exemplos ilustrativos dos benefícios de mais intercâmbio e diálogo entre os campos.


Envie seu bibliotecário ou administrador por e-mail para recomendar a adição deste diário à coleção da sua organização.


ISSN: 1754-9426 EISSN: 1754-9434 URL: / núcleo / revistas / psicologia industrial e organizacional.


Pontuação da atenção Altmetric.


Exibições de texto completo.


As visualizações de texto completo refletem o número de downloads de PDF, PDFs enviados para o Google Drive, Dropbox e Kindle e visualizações de texto em HTML.


Vistas abstratas.


As vistas abstratas refletem o número de visitas à página de destino do artigo.


* Visualizações capturadas no Cambridge Core entre setembro de 2018 e 21 de janeiro de 2018. Estes dados serão atualizados a cada 24 horas.


Comportamento organizacional.


2.5 Gerenciando a diversidade para o sucesso: o caso da IBM.


Quando você é uma empresa que opera em mais de 170 países com uma força de trabalho de mais de 398 mil funcionários, entender e gerenciar a diversidade de forma eficaz não é opcional - é uma prioridade comercial importante. Uma empresa que emprega indivíduos e vende produtos em todo o mundo precisa entender os diversos grupos de pessoas que compõem o mundo.


A partir de sua história inicial nos Estados Unidos, a IBM Corporation (NYSE: IBM) tem sido pioneira na valorização e valorização de sua força de trabalho diversificada. Em 1935, quase 30 anos antes da Lei de Igualdade de Pagos garantir a igualdade salarial entre os sexos, o presidente da IBM, Thomas Watson, prometeu a igualdade de remuneração das mulheres por trabalho igual. Em 1943, a empresa teve sua primeira vice-presidente feminina. Mais uma vez, 30 anos antes da Lei de Licença Familiar e Médica (FMLA) concederam licença não remunerada das mulheres para o nascimento de uma criança, a IBM ofereceu o mesmo benefício às empregadas, estendendo-a a um ano na década de 1960 e a três anos em 1988. Na verdade, a empresa ocupa o top 100 na lista de "100 Melhores Empresas" da revista Working Mother e está na lista todos os anos desde a sua criação em 1986. Foi premiada com o número 1 para mulheres trabalhadoras multiculturais pela mesma revista em 2009.


A IBM sempre foi líder no gerenciamento de diversidade. No entanto, a forma como a diversidade foi gerida era principalmente ignorar as diferenças e proporcionar oportunidades de emprego iguais. Isso mudou quando Louis Gerstner se tornou CEO em 1993.


Gerstner ficou surpreso com o baixo nível de diversidade nas fileiras superiores da empresa. Por todo o esforço feito para promover a diversidade, a empresa ainda tinha o que ele percebeu uma cultura masculina.


Em 1995, ele criou oito forças-tarefa de diversidade em torno de grupos demográficos, como mulheres e homens, bem como asiáticos, afro-americanos, indivíduos LGBT (lésbicas, gays, bissexuais e transgêneros), hispânicos, nativos americanos e funcionários com deficiência. Essas forças-tarefa consistiam em executivos de alto nível, bem respeitados e gerentes de nível superior, e os membros foram encarregados de obter uma compreensão de como fazer com que todos os eleitores se sintam mais bem-vindos e em casa na IBM. Cada força-tarefa realizou uma série de reuniões e pesquisou milhares de funcionários para chegar aos fatores-chave sobre cada grupo específico. Por exemplo, a presença de uma cultura dominada pelos homens, a falta de oportunidades de networking e os desafios de gestão do trabalho e da vida encabeçaram a lista de preocupações para as mulheres. Os funcionários asiáticos estavam mais preocupados com os estereótipos, falta de rede e planos limitados de desenvolvimento do emprego. As preocupações dos funcionários afro-americanos incluíram retenção, falta de rede e oportunidades de treinamento limitadas. Armado com uma lista de prioridades, a empresa lançou uma série de programas e iniciativas importantes para abordar essas questões. Como exemplo, os funcionários que procuram um mentor podem usar o site da empresa para localizar alguém disposto a fornecer orientação e conselhos. O que provavelmente é mais exclusivo sobre essa abordagem é que a empresa atuou em cada preocupação, seja baseada na realidade ou na percepção. Eles perceberam que algumas mulheres estavam preocupadas com o fato de terem que desistir de liderar uma vida equilibrada, se quisessem ser promovidas para uma maior administração, enquanto que 70% das mulheres em níveis superiores realmente tinham filhos, indicando que barreiras perceptivas também podem atuar como barreira às aspirações dos empregados. O gerenciamento da IBM optou por lidar com essa questão específica, comunicando-se melhor com os funcionários, além de aprimorar seu programa de rede.


A empresa se destaca em seus esforços de recrutamento para aumentar a diversidade de seu grupo de candidatos. Um dos maiores obstáculos que enfrenta a diversidade na IBM é a representação minoritária limitada em áreas como ciências da computação e engenharia. Por exemplo, apenas 4% dos alunos que se formaram em ciências da computação são hispânicos. Para enfrentar esta questão, a IBM é parceira das faculdades para aumentar o recrutamento de hispânicos para esses programas. Em um programa chamado EXITE (Explorando Interesse em Tecnologia e Engenharia), eles juntam estudantes do ensino médio para um programa de uma semana onde aprendem matemática e ciência em uma atmosfera divertida das engenheiras femininas da IBM. Até à data, mais de 3.000 meninas passaram por este programa.


Qual foi o resultado de todos esses programas? O IBM rastreia os resultados através de pesquisas globais em todo o mundo e identifica quais programas foram bem sucedidos e quais problemas não são mais vistos como problemas. Esses programas contribuíram mais do que triplicar o número de executivas femininas em todo o mundo, além de duplicar o número de executivos minoritários. O número de executivos da LBGT aumentou sete vezes, e os executivos com deficiência triplicaram. Com os crescentes mercados emergentes e as mulheres e as minorias que representam um mercado de US $ 1,3 trilhão, a cultura da IBM de respeitar e apreciar a diversidade provavelmente será uma fonte de vantagem competitiva.


Com base em informações de Ferris, M. (2004, Fall). O que todos disseram que não poderia ser feito: crie uma estratégia global de mulheres para a IBM. The Diversity Factor, 12 (4), 37-42; A IBM hospeda o segundo dia anual de educação hispânica. (2007, dezembro-janeiro). Engenheiro hispânico, 21 (2), 11; Lee, A. M. D. (2008, março). O poder de muitos: a vantagem competitiva da diversidade. Incentivo, 182 (3), 16-21; Thomas, D. A. (2004, setembro). Diversidade como estratégia. Harvard Business Review, 82 (9), 98-108.


Questões de discussão.


A IBM tem sido defendida pela implementação antecipada da igualdade entre a força de trabalho. Na época, muitas dessas políticas pareciam radicais. Para o crédito da IBM, o movimento em direção à igualdade resultou excepcionalmente para eles. Você experimentou mudanças políticas que podem parecer radicais? Essas políticas funcionaram? Que políticas você sente ainda falta na força de trabalho? Se você ou o seu cônjuge estão atualmente empregados, o quão difícil seria demorar por ter uma criança? Algumas pessoas sentem que tanto foco é colocar o local de trabalho melhor para os grupos sub-representados que a maioria da força de trabalho fica negligenciada. Você acha que este foi o caso da IBM? Por que ou por que não? Como uma empresa pode garantir que nenhum funcionário seja negligenciado, independentemente do grupo demográfico? Quais os tipos de vantagens competitivas que a IBM poderia ganhar com uma força de trabalho tão diversificada?


Este é um derivado do Comportamento Organizacional por um editor que solicitou que eles e o autor original não recebessem atribuição, que foi originalmente lançado e é usado em CC BY-NC-SA. Este trabalho, salvo indicação expressa em contrário, está licenciado sob uma Licença Creative Commons [license_name].


Capítulo 1: Comportamento organizacional.


Capítulo 2: Gerenciando a diversidade demográfica e cultural.


Capítulo 3: Compreender Pessoas no Trabalho: Diferenças Individuais e Percepção.


Capítulo 4: Atitudes e comportamentos individuais.


Capítulo 5: Teorias da Motivação.


Capítulo 6: Projetando um ambiente de trabalho motivador.


Capítulo 7: Gerenciando o Estresse e as Emoções.


Capítulo 8: Comunicação.


Capítulo 9: Gerenciando Grupos e Equipes.


Capítulo 10: Conflitos e Negociações.


Capítulo 11: Tomar decisões.


Capítulo 12: Leading People Within Organizations.


Capítulo 13: Poder e Política.


Capítulo 14: Estrutura Organizacional e Mudança.


Capítulo 15: Cultura Organizacional.


Para usos além dos abrangidos pela lei ou pela licença Creative Commons, a permissão para reutilizar deve ser procurada diretamente do proprietário dos direitos autorais.


85612 - Workshop: Comportamento organizacional.


Scheda insegnamento.


Modo de ensino Palestras tradicionais.


Ano Acadêmico 2018/2017.


Resultados da aprendizagem.


O objetivo deste seminário é proporcionar aos alunos uma compreensão mais profunda de por que as pessoas se envolvem em comportamentos específicos no trabalho, quais são os antecedentes de tais comportamentos e as conseqüências para si, as equipes a que pertencem e toda a organização, para a propósito de aplicar esta compreensão mais profunda para melhorar a eficácia de uma organização. Os alunos serão apresentados com paradigmas dominantes e recentes na literatura de comportamentos organizacionais, incluindo desenvolvimentos teóricos recentes na área de psicologia organizacional positiva. Este seminário baseia-se no pressuposto de que um imperativo essencial para as organizações ter sucesso consiste em construir um "local de trabalho sustentável", caracterizado por um profundo cuidado pela sustentabilidade das pessoas, seu talento e seu bem-estar. No final deste seminário, os estudantes serão capazes de:


Identificar comportamentos distintivos de um líder positivo e exemplos de comportamentos desviantes positivos no trabalho; Identificando estratégias organizacionais para criar um local de trabalho sustentável; Identificando fatores que podem promover a motivação dos indivíduos maiores no trabalho; Identificando fatores que podem garantir um ótimo funcionamento da equipe e os obstáculos a um efetivo processo de tomada de decisão da equipe; Identificar intervenções adequadas de gestão da diversidade para criar um ambiente de trabalho inclusivo; Desenvolver habilidades de liderança positivas, incluindo comunicação, negociação, diversão e gerenciamento de equipe de apoio e não-violento.


Conteúdos do curso.


Os tópicos discutidos durante o seminário serão os seguintes:


Introdução aos comportamentos organizacionais; Liderança positiva e comportamentos desviantes positivos; Motivação individual no trabalho; Dinâmica de equipe; Gestão da diversidade; Poder e política organizacional; Comunicação de suporte no trabalho.


Leituras / Bibliografia.


Cameron, K., & amp; Plews, E. (2018). Liderança positiva em ação. Dinâmica Organizacional, 41 (2), 99-105. Chamorro-Premuzic, T. (2018). A psicologia subjacente da política de escritório. Harvard Business Review, dezembro. Dobbin, F., & amp; Kalev, A. (2018). Por que o programa de diversidade falha. Harvard Business Review, 94 (7). Goleman, D. (1998). O que faz um líder? Harvard Business Review, 82-91. Katzenbach, J. R. & amp; Smith, D. K. (1993). A disciplina dos times. Harvard Business Review, março-abril, 111-120. Livingston, J. S. (2003). Pygmalion em gestão. 1969. Harvard Business Review, 81 (1), 97-106. Manzoni, J. F., & amp; Barsoux, J. L. (1998). A síndrome de set-up-to-fail. Harvard Business Review, 76 (2), 101-113. Manzoni, J. F., & amp; Barsoux, J. L. (1998). A síndrome de set-up-to-fail. Harvard Business Review, 76 (2), 101-113. Parikh, J. (2018). Como o Facebook tenta impedir a política do escritório. Harvard Business Review, junho. Spretizer G. M. & amp; Sonenshein, S. (2003). Desvio positivo e organização extraordinária. Em K. Cameron, J. Dutton, & amp; R. Quinn (Eds.), Erudição organizacional positiva: Fundamentos de uma nova disciplina (pp. 207-224). São Francisco: Berrett-Kohler. Thomas, D. A. 2004. Diversidade como estratégia. Harvard Business Review, 82 (9), 98-108.


Métodos de ensino.


Os métodos de ensino consistem em palestras presenciais, jogadas de papéis, estudos de caso, análises de vídeo e simulações.


Métodos de avaliação.


Os alunos serão obrigados a escrever um documento de posição (5-6 páginas no máximo) em um caso real do local de trabalho em que eles podem encontrar vestígios de conceitos e teorias discutidas na sala de aula.


Incentivo os alunos a pesquisar na Internet ou a estudar no jornal sobre casos relevantes e recentes nos quais eles podem ver a aplicação (ou a má aplicação) dos conceitos e teorias de comportamentos organizacionais analisados ​​no seminário. Exemplos podem ser o caso de organizações capazes de desenvolver e fazer prosperar seus funcionários, melhores práticas em gerenciamento de equipe, casos de funcionários discriminados no trabalho, casos de gerenciamento efetivo de diversidade, etc.


Então, eu exigiria que cada aluno apresentasse o caso, explique por que ele ou ela escolheu, analise-o, destacando o que, em sua opinião, funcionou ou não funcionou sobre a forma como a situação foi tratada por empregadores e organizações e explicação detalhada de que conceitos e teorias podem encontrar mencionados no caso.


O caso será então avaliado por clareza, adequação da informação e correspondência do tópico escolhido com os conceitos explicados na classe.


Harvard Business Review Q-Z.


Planejado: 1922 - Problema atual.


Professor emérito da Universidade do Sul da Flórida.


Quelch, J. A. e K. E. Jocz. 2009. Como mercado em recessão. Harvard Business Review (abril): 52-62.


Quelch, J. A., C. Knoop, A. Gallo, B. Ricci e B. Huh. 2018. O que fazer para um colega em dificuldades? Harvard Business Review (maio): 109-111.


Quinn, R. E. 2005. Momentos de grandeza: entrando no estado fundamental da liderança. Harvard Business Review (julho / agosto): 74-83.


Quinton, A. B. Jr. 1930. Planejamento de guerra e mobilização industrial. Harvard Business Review (outubro): 8 a 17.


Rafii, F. e P. J. Kampas. 2002. Como identificar seus inimigos antes de destruí-lo. Harvard Business Review (novembro): 115-123. (Uma ferramenta para distinguir o sinal do ruído).


Raggio, R. D., B. Victor e C. Love. 2018. Quando a cruzada pessoal do CEO impulsiona as decisões. Harvard Business Review (junho): 118-123.


Raggio, R. D., M. McCullough, A. Parker e C. W. Pollard. 2009. Você agradece ao contribuinte pelo seu resgate? Harvard Business Review (junho): 25-32. (Estudo de caso).


Ramachandran, J, K. S. Manikandan e A. Pant. 2018. Por que os conglomerados prosperam (fora dos EUA). Harvard Business Review (dezembro): 110-119.


Raman, A. P. 2003. O rosto da marca global. Harvard Business Review (junho): 35-46. (Estudo de caso).


Raman, A. P. 2009. As novas fronteiras. Harvard Business Review (julho-agosto): 130-137. (Como a desaceleração global é a remodelação da concorrência dos mercados emergentes).


Raman, A. P. 2018. Por que não tentamos ser a empresa mais respeitada da Índia? & Quot; Harvard Business Review (novembro): 80-86. (Entrevista com N. R. Narayana Murthy).


Raman, A. P. 2018. A soma das contradições da Índia. Harvard Business Review (novembro): 138-139.


Ramanna, K. 2018. Por quê "valor justo" é a regra. Harvard Business Review (março): 99-101.


Ramaswamy, V. e F. Gouillart. 2018. Construindo a empresa co-criativa. Harvard Business Review (outubro): 100-109. (A abordagem de co-criação para processo e design de produto tenta servir o interesse de todas as partes interessadas e se concentra em suas experiências e como elas interagem uns com os outros).


Ramdas, K., E. Teisberg e A. L. Tucker. 2018. 4 formas de reinventar a prestação de serviços. Harvard Business Review (dezembro): 98-106.


Rangan, K., L. K. Chase e S. Karim. 2018. A verdade sobre a RSE. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 40-49. (As empresas devem desenvolver estratégias coerentes de responsabilidade social corporativa).


Rangan, V. K., M. Chu e D. Petkoski. 2018. Segmentando a base da pirâmide. Harvard Business Review (junho): 113-117.


Rangaswami, M. R. 2009. Por que a sustentabilidade é agora o principal motor da inovação. Harvard Business Review (setembro): 56-64.


Rappaport, A. 1978. Incentivos executivos versus crescimento corporativo. Harvard Business Review (julho-agosto): 81-88.


Rappaport, A. 1981. Selecionando estratégias que criam valor para o acionista. Harvard Business Review (maio / junho): 139-149.


Rappaport, A. 2006. 10 maneiras de criar valor para o acionista. Harvard Business Review (setembro): 66-77. (1. Não gerencie ganhos ou forneça orientação de ganhos, 2. Execute decisões estratégicas que maximizem o valor esperado, mesmo em detrimento da redução de ganhos a curto prazo, 3. Faça aquisições que maximizem o valor esperado, mesmo em detrimento da redução de quase - ganhos a prazo, 4. Cargue apenas os ativos que maximizem o valor, 5. Retornar dinheiro aos acionistas quando não há oportunidades credíveis de criação de valor para investir no negócio, 6. Recompensar os CEOs e outros executivos seniores para entregar retornos superiores a longo prazo, 7 . Recompensar os executivos da unidade operacional para agregar valor superior de vários anos, 8. Recompensar os gerentes do meio e os funcionários da linha de frente por oferecer um desempenho superior nos drivers de valor-chave que eles influenciam diretamente, 9. Exigir que os executivos seniores assumam os riscos de propriedade, assim como os acionistas, 10. Fornecer aos investidores informações relevantes para o valor.).


Rashid, F., A. C. Edmondson e H. B. Leonard. 2018. Lição de liderança do resgate mineiro chileno. Harvard Business Review (julho / agosto): 113-119.


Rastegar, F. 2018. O CO de Maclaren em aprender de um recall. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 41-45.


Rawson, A., E. Duncan e C. Jones. 2018. A verdade sobre a experiência do cliente. Harvard Business Review (setembro): 90-98.


Raynor, M. E. e M. Ahmed. 2018. Três regras para fazer uma empresa realmente excelente. Harvard Business Review (abril): 108-117. (Brevemente, a idéia é competir com base em diferenças diferentes do preço, aumentar a receita uma prioridade sobre a redução de custos e alterar qualquer coisa que o impede de seguir essas duas regras).


Rayport, J. F. 2018. O novo meio da propaganda: experiência humana. Harvard Business Review (março): 7-84.


Rayport, J. F. e B. J. Jaworski. 2004. Melhor face para a frente. Harvard Business Review (dezembro): 47-58. (A "nova fronteira da vantagem competitiva é a interface do cliente. Fazer o seu vencedor exigirá que as pessoas certas - e, cada vez mais, máquinas - na linha de frente. & quot;).


Pronto, D. A. 2004. Como crescer grandes líderes. Harvard Business Review (dezembro): 92-100.


Pronto, D. A. e E. Truelove. 2018. O poder da ambição coletiva. Harvard Business Review (dezembro): 94-102.


Pronto, D. A. e J. A. Conger. Faça da sua empresa uma fábrica de talentos. Harvard Business Review (junho): 68-77.


Pronto, D. A., J. A. Conger e L. A. Hill. 2018. Você é um grande potencial? Harvard Business Review (junho): 78-84.


Pronto, D. A., L. A. Hill e J. A. Conger. 2008. Ganhando a corrida pelo talento em mercados emergentes. Harvard Business Review (novembro): 62-70.


Pronto, D. A., L. A. Hill e R. J. Thomas. 2018. Construindo uma estratégia de talento que altere o jogo. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 62-68.


Reardon, K. K. 2007. Coragem como habilidade. Harvard Business Review (janeiro): 58-64.


Redman, T. C. 2018. Problema de credibilidade dos dados. Harvard Business Review (dezembro): 84-88.


Reece, J. S. e W. R. Cool. 1978. Medindo o desempenho do centro de investimento. Harvard Business Review (maio-junho): 28-46, 174-176.


Reeves, B., T. W. Malone e T. O'Driscoll. 2008. Os laboratórios on-line da liderança. Harvard Business Review (maio): 58-66.


Reeves, M. e M. Deimler. 2018. Adaptabilidade: a nova vantagem competitiva. Harvard Business Review (julho / agosto): 134-141.


Reeves, M., C. Love e P. Tillmanns. 2018. Sua estratégia precisa de uma estratégia. Harvard Business Review (setembro): 76-83. (Nota).


Reeves, M., M. Zeng e A. Venjara. 2018. O empreendimento auto-tuning: como a Alibaba usa o pensamento algorítmico para se reinventar constantemente. Harvard Business Review (junho): 76-83.


Reich, R. B. 2009. Governo na sua empresa. Harvard Business Review (julho-agosto): 94-99.


Reichheld, F. F. 2003. O número que você precisa para crescer. Harvard Business Review (dezembro): 46-54. (O que seus clientes contam a seus amigos sobre você).


Reichheld, F. F. e W. E. Sasser. 1990. Defecções zero: a qualidade vem aos serviços. Harvard Business Review (setembro-outubro): 105-111.


Reimus, B. 2004. Oil e Wasser. Harvard Business Review (maio): 33-44. (Estudo de caso).


Reinartz, W. e P. Saffert. 2018. Criatividade na publicidade: quando funciona e quando não. Harvard Business Review (junho): 106-112.


Reinartz, W. e W. Ulaga. 2008. Como vender serviços de forma mais lucrativa. Harvard Business Review (maio): 90-96.


Reinhardt, F. L. 1999. Trazendo o ambiente para a terra. Harvard Business Review (julho-agosto): 149-157. (Resumo).


Reinhardt, F. L. 2018. Estudo de caso: como você salvaria esta fazenda? Harvard Business Review (novembro): 105-109.


Reinartz, W. e V. Kumar. 2002. A má gestão da fidelização do cliente. Harvard Business Review (julho): 86-94.


Reisner, R. A. 2002. Quando ocorre uma reviravolta. Harvard Business Review (fevereiro): 45-52. (Serviço Postal dos EUA).


Reul, R. I. 1957. Índice de rentabilidade dos investimentos. Harvard Business Review (julho-agosto) :.


Reutskaja, E. e B. Fasolo. 2018. Não é necessariamente melhor ser o primeiro. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 28-29.


Reynolds, N., A. Harrell, C. Billau e K. Maudal. 2018. Fazendo grupos idiotas mais inteligentes. Harvard Business Review (março): 21.


Rhodes, D. e D. Stelter. 2009. Aproveite a vantagem em uma recessão. Harvard Business Review (fevereiro): 50-58.


Richardson, J. 1930. O policiamento dos negócios através de melhores agências de negócios. Harvard Business Review (outubro): 69-77.


Richter, B. K., K. Cohen e J. Harrington. 2018. O negócio e a política se misturam? Harvard Business Review (novembro): 133-137.


Richter, F. E. 1923. A organização do mercado de cobre. Harvard Business Review (janeiro): 196-211.


Richter, F. E. e A. Standish. 1925. Investimentos de bancos e companhias de seguros. Harvard Business Review (julho): 414-423.


Richter, F. E. e G. A. Boyd. 1924. Mudanças na estrutura financeira e operações de financiamento das ferrovias, desde 1913. Harvard Business Review (outubro): 54-68.


Ricks, T. E. 2018. O que aconteceu com a responsabilidade: quando os líderes não disparam executivos com desempenho inferior, eles enviam uma mensagem ruim para toda a organização. Caso em questão: o exército dos E. U.A. Harvard Business Review (outubro): 93-100.


Riegel, J. W. 1923. A avaliação do trabalho "eficiência". Harvard Business Review (abril): 342-354.


Riegel, J. W. 1925. Características estruturais dos planos do comitê de compras. Harvard Business Review (outubro): 17-31.


Rigby, D. 2018. O futuro das compras: empresas bem sucedidas irão envolver os clientes através de "omnichannel & quot; varejo: uma mistura de experiências digitais e físicas. Harvard Business Review (dezembro): 64-75.


Rigby, D. 2018. Mashups físico-digital. Harvard Business Review (setembro): 84-92. (As empresas precisam fundir as experiências digitais e físicas para permitir que os clientes se movam facilmente entre os dois).


Rigby, D. e C. Zook. 2002. Inovação no mercado aberto. Harvard Business Review (outubro): 80-89.


Rigby, D. K. e D. Ledingham. 2004. CRM feito direito. Harvard Business Review (novembro): 118-129. (Os "early adopters" de sistemas de gerenciamento de relacionamento com o cliente foram muitas vezes decepcionados com altos custos e benefícios indescritíveis. Agora, algumas empresas estão obtendo retornos fortes em seus investimentos de CRM.)


Rigby, D. K. e V. Vishwanath. 2006. Localização da revolução nos mercados de consumo. Harvard Business Review (abril): 82-92.


Rigby, D. K., F. F. Reichheld e P. Schefter. 2002. Evite os quatro perigos do CRM. Harvard Business Review (fevereiro): 101-109. (Gerenciamento de relacionamento com o cliente).


Rigby, D. K., K. Gruver e J. Allen. 2009. Inovação em tempos turbulentos. Harvard Business Review (junho): 79-86.


Rinaldo, P. S. e H. F. Fitton. 1929. Controle de materiais na indústria de construção de navios. Harvard Business Review (outubro): 78-87.


Ripley, W. Z. 1926. O problema da operação do terminal ferroviário. Harvard Business Review (abril): 266-274.


Ripley, W. Z. 1926. O problema da operação do terminal ferroviário. Harvard Business Review (julho): 385-392.


Ritson, M. 2009. Você deve lançar uma marca de lutador? Harvard Business Review (outubro): 86-94.


Ritzman, L. P., B. E. King e L. J. Krajewski. 1984. Desempenho de fabricação - Puxando as alavancas direitas. Harvard Business Review (março-abril): 143-152.


Roberto, M. A., R. M. J. Bohmer e A. C. Edmondson. 2006. Enfrentando ameaças ambíguas. Harvard Business Review (novembro): 106-113.


Roberts, J. H. 2005. Marketing defensivo: como um operador histórico forte pode proteger sua posição. Harvard Business Review (novembro): 150-157.


Roberts, L. M., G. Spreitzer, J. Dutton, R. Quinn, E. Heaphy e B. Barker. 2005. Como jogar com seus pontos fortes. Harvard Business Review (janeiro): 74-80. ("Você pode ter mais a ganhar desenvolvendo seus presentes e alavancando suas habilidades naturais do que tentando reparar suas fraquezas. Aqui está uma maneira sistemática de descobrir quem você está no seu melhor."). (Resumo).


Robinson, J. R. 2018. Compreensão da Holacracia: Interação. Harvard Business Review (outubro): 18.


Robinson, W. 1925. Funcionando uma organização empresarial. Harvard Business Review (abril): 321-338.


Roche, E. 2005. Montando o tigre celta. Harvard Business Review (novembro): 39-50. (Estudo de caso - economia em expansão da Irlanda).


Roche, E. 2003. Faça algo - Ele está prestes a encurralar. Harvard Business Review (julho): 23-31. (Estudo de caso).


Roche, E., D. Benton e B. Chizen. 2018. Overpromoted e sobre sua cabeça. Harvard Business Review (janeiro-fevereiro): 143-147.


Rockefeller, R. C. 2003. Transforme problemas públicos em conta privada. Harvard Business Review (agosto): 129-136. (Quatro critérios para garantir que as iniciativas de caridade paguem tanto social quanto economicamente).


Roelofsen, E. e Y. Tao. 2017. Estudo de caso: a holacracia é para nós? Uma empresa de construção global pesa o risco de descentralização extrema. Harvard Business Review (março / abril): 151-155.


Roethlisberger, F. J. 1930. Mecanização na indústria. Harvard Business Review (outubro): 124-127.


Rogers, J. E. 2018. O CEO da Duke Energy em aprender a trabalhar com ativistas verdes. Harvard Business Review (maio): 51-54.


Rogers, P. e M. Blenko. 2006. Quem tem o D? Como os papéis de decisão claros melhoram o desempenho organizacional. Harvard Business Review (janeiro): 52-61.


Rogers, P., T. Holland e D. Haas. 2002. Aceleração do valor: lições de mestres de private equity. Harvard Business Review (junho): 94-100.


Roorbach, G. B. 1923. A necessidade de uniformidade internacional nas estatísticas das empresas. Harvard Business Review (janeiro): 187-195.


Roorbach, G. B. 1928. Compra direta de matérias-primas importadas. Harvard Business Review (outubro): 35-42.


Rorty, M. C. 1923. O controle estatístico das atividades comerciais. Harvard Business Review (janeiro): 154-166.


Rose, S. 2007. De volta à moda: como estamos revivendo um ícone britânico. Harvard Business Review (maio): 51-58. (Três coisas necessárias para uma mudança de varejo: melhorar o produto, melhorar as lojas e melhorar o serviço).


Rosen, C., J. Case e M. Staubus. 2005. Todo empregado é um proprietário. [Realmente.]: Não é incomum para os empregados de base de dados ter equidade em suas empresas. Mas é preciso mais do que isso para fazê-los pensar e agir como donos. Harvard Business Review (junho): 122-130.


Rosen, L. e A. Samuel. 2018. Gerenciando-se: conquistando a distração digital. Harvard Business Review (junho): 110-113.


Rosen, S., J. Simon, J. R. Vincent, W. MacLeod, M. Fox e D. M. Thea. 2003. O Aids é o seu negócio. Harvard Business Review (fevereiro): 80-87. ("Se você tem operações globais, você tem uma força de trabalho infectada pelo HIV. Fazer algo sobre isso salvará vidas - assim como dinheiro.").


Rosenblum, D., D. Tomlinson e L. Scott. 2003. Alimentação inferior para negócios de blockbuster. Harvard Business Review (março): 52-59.


Rosenzweig, P. 2018. Robert S. McNamara e a evolução da gestão moderna. Harvard Business Review (dezembro): 86-93.


Rosenzweig, P. 2018. O que diferencia as decisões estratégicas. Harvard Business Review (novembro): 88-93.


Rosh, L. e L. Offermann. 2018. Seja você mesmo, mas com cuidado. Harvard Business Review (outubro): 135-139. (Liderança).


Ross, J. W. e P. Weill. 2002. Seis decisões de TI, suas pessoas de TI não devem fazer. Harvard Business Review (novembro): 84-92.


Ross, J. W., C. M. Beath e A. Quaadgras. 2018. Você pode não precisar de dados importantes, afinal. Harvard Business Review (dezembro): 90-98.


Roth, A. E. 2007. A arte de projetar mercados. Harvard Business Review (outubro): 118-126.


Royer, I. 2003. Por que projetos ruins são tão difíceis de matar. Harvard Business Review (fevereiro): 48-56.


Ruback, R. S. e R. Yudkoff. 2017. Comprar seu caminho para o empreendedorismo. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 149-153.


Rucci, A. J., S. P. Kirn e R. T. Quinn. 1998. A cadeia de empregado-cliente-lucro da Sears. Harvard Business Review (janeiro-fevereiro): 82-97. (Resumo).


Ruggles, C. O. 1924. Problemas no desenvolvimento de um sistema de superpotência. Harvard Business Review (janeiro): 160-173.


Ruimin, Z. 2007. Raising Haier. Harvard Business Review (fevereiro): 141-146. (Liderança da empresa global mais conhecida da China).


Russwurm, S. L. Hernández, S. Chambers e K. Chung. 2018. Desenvolvendo seu know-how global. Harvard Business Review (março): 70-75.


Rust, R. T., C. Moorman e G. Bhalla. 2018. Repensando o marketing. Harvard Business Review (janeiro-fevereiro): 94-101.


Rust, R. T., D. V. Thompson e R. W. Hamilton. 2006. Derrota a fadiga da característica. Harvard Business Review (fevereiro): 98-107.


Rust, R. T., V. A. Zeithaml e K. N. Lemon. 2004. Gerenciamento de marca centrado no cliente. Harvard Business Review (setembro): 110-118.


Ryall, M. D. 2018. A nova dinâmica da concorrência. Harvard Business Review (junho): 80-87.


Ryan, F. 1924. A negociação salarial e a decisão do salário mínimo. Harvard Business Review (janeiro): 207-218.


Ryan, J. A. 1930. Regulação da taxa de serviço público. Harvard Business Review (janeiro): 193-205.


Ryan, K. 2018. O CEO da Gilt Groupe na construção de um time de jogadores A. Harvard Business Review (janeiro / fevereiro): 43-46.


Sabbagh, J. Y. e M. R. Jones. 2018. Virando uma equipe: interação. Harvard Business Review (setembro): 17.


Sabeti, H. 2018. O empreendimento para benefício: um novo setor da economia está emergindo, com o poder de transformar o curso do capitalismo. Harvard Business Review (novembro): 98-104. (Uma nova empresa híbrida "For-benefit" está emergindo. Sabeti discute COOPs como um exemplo - "planos operacionais e orientados pela comunidade" encorajados pela Lei de Proteção ao Paciente e Atendimento Acessível. As características de uma empresa para benefício incluem: um compromisso to social purpose, and a reliance on earned income. For-benefit companies emphasize their impact on all stakeholders, rather than the for-profit companies more narrow focus on shareholder value. The for-benefit value proposition is to be able to account for its total impact and performance including financial, social, and environmental. New accounting methods are needed since conventional accounting is not designed for this type of organization structure. The other three sectors are the private or for-profit sector, the social or nonprofit sector, and the public or government sector).


Saffo, P. 2007. Six rules for effective forecasting. Harvard Business Review (July-August): 122-131.


Sahlman, W. A. 2002. Expensing options solves nothing. Harvard Business Review (December): 90-96. (Forcing companies to include the cost of option grants on their income statements obscures the real problems).


Sahlman, W. A., A. B. Wagonfeld, C. Sweat and T. G. Rogers. 2018. The mission versus the bottom line. Harvard Business Review (October): 136-141.


Saitow, A. R. 1969. CSPC: Reporting project progress to the top. The Harvard Business Review (January-February): 88-97.


Sakkab, N. 2006. Connect and develop: Inside Procter & Gamble's new model for innovation. Harvard Business Review (March): 58-66. (How P&G changed from an invent-it-ourselves model to a connect and develop innovation model - identifying promising ideas throughout the world and applying their R&D, manufacturing, marketing, and purchasing capabilities to create better and cheaper products faster).


Sakolski, A. M. 1925. Price-making and price stability. Harvard Business Review (January): 204-209.


Samuelson, M. 2018. Analysis Groups's CEO on managing with soft metrics. Harvard Business Review (November): 43-46.


Sanders, F. K. Jr. 1923. Operating expenses in banks and trust companies. Harvard Business Review (July): 475-482.


Sanders, F. K. Jr. 1926. The exchange problem in sales to China. Harvard Business Review (July): 425-430.


Sanders, T. H. 1923. Present status of uniform cost accounting. Harvard Business Review (January): 167-174.


Sanders, T. H. 1923. The essential facts of railroad valuation. Harvard Business Review (October): 60-65.


Sanders, T. H. 1926. Wage systems - An appraisal. Harvard Business Review (October): 11-20.


Sanders, T. H. 1928. Cost control in banks. Harvard Business Review (July): 420-432.


Sandlin, K. and B. Obrenovich. 2018. How to make the most of ominchannel retailing: Interaction. Harvard Business Review (October): 19.


Sargut, G. and R. G. McGrath. 2018. Learning to live with complexity: How to make sense of the unpredictable and the undefinable in today's hyperconnected business world. Harvard Business Review (September): 68-76.


Sasser, W. E., J. Pfeffer and P. Falcone. 2018. Challenge the boss or stand down? Harvard Business Review (May): 137-145.


Sawhney, M. 2018. Putting products into services: A revenue-growth playbook for consultants and law firms. Harvard Business Review (September): 82-89. (Professional service firms are automating aspects of their work, shifting away from billable hours to a fee for each transaction and outcome based pricing).


Sawhney, M. and S. Mohanbir. 2018. Managing yourself: Where to look for insight. Harvard Business Review (November): 126-129.


Schaeffer, L. D. 2002. The leadership journey. Harvard Business Review (October): 42-47.


Schaffer, R. H. 2018. 4 mistakes leaders keep making: How to overcome deep-seated obstacles to change. Harvard Business Review (September): 86-91.


Scheuble, P. A. Jr. 1955. How to figure equipment replacement. Harvard Business Review (September-October):.


Schlesinger, L. A., C. F. Kiefer and P. B. Brown. 2018. New project? Don't analyze - Act. Harvard Business Review (March): 154-158.


Schmalz, C. N. 1928. Indexes of the stock-sales relationship in retail stores. Harvard Business Review (July): 433-442.


Schmidt, C. 2018. The battle for China's talent. Harvard Business Review (March): 25-27.


Schmidt, E. 2018. Google's CEO on the enduring lessons of a quirky IPO. Harvard Business Review (May): 108-112.


Schmidt, F. 1930. The basis of depreciation charges. Harvard Business Review (April): 257-264.


Schneider, J. and J. Hall. 2018. Why most product launches fail. Harvard Business Review (April): 21-23.


Schoemaker, P. J. H. and P. E. Tetlock. 2018. Superforecasting: How to upgrade your company's judgment. Harvard Business Review (May): 72-78.


Schoemaker, P. J. H. and R. E. Gunther. 2006. The wisdom of deliberate mistakes. Harvard Business Review (June): 108-115.


Schoemaker, P. J. H., S. Krupp and S. Howland. 2018. Strategic leadership: The essential skills. Harvard Business Review (January/February): 131-134. (Self Test on Strategic Leadership).


Schoenfeld, W. A. 1927. Government crop reports and business. Harvard Business Review (April): 315-322.


Schulman, D. 2018. Paypal's CEO on creating products for underserved markets. Harvard Business Review (December): 35-38.


Schuyler, M. W., L. Brenner, M. Munro, R. Fernando, N. Danak and P. Cappelli. 2018. It's time to build a new HR: Interaction. Harvard Business Review (October): 22-23.


Schwartz, T. 2007. Managing yourself: Manage your energy, not your time. Harvard Business Review (October): 63-66, 68, 70-73.


Schwartz, T. 2018. The productivity paradox. Harvard Business Review (June): 64-69.


Sedgwick, R. M. 1930. Investment advice. Harvard Business Review (July): 468-473.


Seijts, J. 2018. When the Twitterverse turns on you. Harvard Business Review (March): 117-121.


Selden, L. and G. Colvin. 2003. M&A needn't be a loser's game. Harvard Business Review (June): 70-79.


Selden, L. and I. C. MacMillan. 2006. Manage customer-centric innovation - systematically. Harvard Business Review (April): 108-116.


Seligman, M. E. P. 2018. Building resilience. Harvard Business Review (April): 100-106.


Sengupta, K., T. K. Abdel-Hamid, V. Wassenhove and N. Luk. 2008. The experience trap. Harvard Business Review (February): 94-101.


Shafer, J. E. 1928. The Ford stores - A new departure in retailing. Harvard Business Review (April): 313-321.


Shah, D. and V. Kumar. 2018. The dark side of cross-selling. Harvard Business Review (December): 21-23.


Shah, S., A. Horne and J. CapellГЎ. 2018. Good data won't guarantee good decisions. Harvard Business Review (April): 23-25.


Shankar, V., L. L. Berry and T. Dotzel. 2009. A practical guide to combining products + services. Harvard Business Review (November): 94-99.


Shapiro, B. P. 1988. What the hell is "market oriented"? Harvard Business Review (November-December):.


Shapiro, B. P. and R. S. Posner. 2006. Making the major sale. Harvard Business Review (July/August): 140-148.


Shapiro, B. P., V. K. Rangan and J. J. Sviokla. 2004. Staple yourself to an order: A typical CEO woos clients on the golf course or at meetings devoted to high-level questions. Here's a better idea: Re-create the client's experience by following an order through your own plant. Harvard Business Review (July/August): 162-171. (Reprint of their 1992 HBR article).


Sharpe, J., J. Weber, P. Carniglia, L. Katz and M. Katz. 2018. It's my turn. Harvard Business Review (October): 141-145. (Who should stay home with the kids?).


Shaw, A. V. 1925. Elements of investment safety. Harvard Business Review (July): 447-455.


Shaw, A. W. 1923. Simplification: A philosophy of business management. Harvard Business Review (July): 417-427.


Seaman, J. T. Jr. and G. D. Smith. 2018. Your company's history as a leadership tool. Harvard Business Review (December): 44-52.


Sheffi, Y. 2005. The tug-of-war. Harvard Business Review (September): 39-52. (Case study).


Shelton, A. 2018. Improving your spatial IQ can lift your social IQ. Harvard Business Review (January/February): 32-33.


Sheldon, O. 1925. Policy and policy-making. Harvard Business Review (October): 1-6.


Sheldon, O. 1925. The development of scientific management in England. Harvard Business Review (January): 129-140.


Sheldon, O. 1928. The significance of rationalization. Harvard Business Review (April): 264-269. (The term rationalization "would appear to cover all that we have normally understood by such words as "efficiency," "scientific management," "simplification," "integration," and "combination." ).


Shepard, A. 1930. The quick-freezing process and the distribution of perishable foods. Harvard Business Review (April): 339-345.


Sheridan, L. J. 1929. Office-building renting and advertising policies. Harvard Business Review (October): 44-56.


Sherman, H. D. and S. D. Young. 2001. Tread lightly through accounting minefields. Harvard Business Review (July-August): 129-135. (The authors discuss six minefields: Revenue measurement and recognition, provision for uncertain future costs, asset valuation, derivatives, related-party transactions, and information used for benchmarking performance).


Sherman, H. D., D. Carey and R. Brust. 2009. The audit committee's new agenda. Harvard Business Review (June): 92-99. (Refocusing on risk, supporting strategy, and restoring public confidence).


Sherman, S. and A. Freas. 2004. The wild west of executive coaching. Harvard Business Review (November): 82-90.


Sherrington, C. E. R. 1929. The economic and financial results of British railway consolidation - Their guide to American policy. Harvard Business Review (July): 395-405.


Shih, W. C. and J. Wang. 2018. Will our partner steal our IP? Harvard Business Review (January/February): 137-141. (Intellectual property).


Shiller, R. J., B. S. Frey, M. Osterloh, E. Sala, B. Gibney, K. Howery, E. Gustafson, A. Majumdar, G. Easterbrook, D. Searls, E. Goodman, W. Porter, L. A. Hill, K. Lineback, P. Khanna, K. Khemka, and E. Schmidt. 2018. HBR's list of audacious ideas for solving the world's problems. Harvard Business Review (January/February): 49-64.


Siegfried, A. 1927. French industry and mass production. Harvard Business Review (October): 1-10.


Silverman, D. 2008. Will our customers bail us out? Harvard Business Review (May): 37-44, 46, 48. (Case study).


Silverman, D. 2018. Constructive confessions. Harvard Business Review (April): 134-135.


Silverman, D., G. G. Scott, B. Gilbreath and L. Sontag. 2009. Surviving the boss from hell. Harvard Business Review (September): 33-40.


Silverstein, M. J. and K. Sayre . 2009. The female economy. Harvard Business Review (September): 46-53. ("In aggregate, women represent a growth market bigger than China and India combined - more than twice as big, in fact.").


Silverstein, M. J. and N. Fiske. 2003. Luxury for the masses. Harvard Business Review (April): 48-57.


Simanis, E. 2018. Reality check at the bottom of the pyramid. Harvard Business Review (June): 120-125.


Simchi-Levi, D., W. Schmidt and Y. Wei. 2018. From superstorms to factory fires. Harvard Business Review (January/Feburary): 96-101.


Simanis, E. and D. Duke. 2018. Profits at the bottom of the pyramid. Harvard Business Review (October): 86-93.


Simons, R. 1995. Controle em uma era de capacitação. Harvard Business Review (março-abril): 80-88. (Resumo).


Simons, R. 2005. Designing high-performance jobs. Harvard Business Review (July/August): 54-62.


Simons, R. 2018. Stress-test your strategy. Harvard Business Review (November): 92-100.


Simons, R. 2018. Choosing the right customer. Harvard Business Review (March): 48-55.


Simonson, I. and E. Rosen. 2018. What marketers misunderstand about online reviews. Harvard Business Review (January/February): 23-25.


Sinoway, E. C. 2018. No, you can't have it all. Harvard Business Review (October): 111-114.


Sirkin, H. L., P. Keenan and A. Jackson. 2005. The hard side of change management. Harvard Business Review (October): 108-118. (Four key factors: Duration, integrity, commitment, and effort).


Sitkin, S. B., C. C. Miller and K. E. See. 2017. The stretch goal paradox. 2017. Harvard Business Review (January/February): 92-99.


Slaughter, M. J. and L. D'Andrea Tyson. 2018. A warning sign from global companies. Harvard Business Review (March): 74-75.


Slywotzky, A. J. and R. Wise. 2002. The growth crisis - and how to escape it. Harvard Business Review (July): 72-83.


Skinner, W. 1974. The focused factory: New approach to managing manufacturing sees our productivity crisis as the problem of 'how to compete'. Harvard Business Review (May-June): 113-121.


Slone, R. E. 2004. Leading a supply chain turnaround. Harvard Business Review (October): 114-121.


Slywotzky, A. J. and J. Drzik. 2005. Countering the biggest risk of all. Harvard Business Review (April): 78-88. (Strategic risks).


Smith, B. 2018. Intuit's CEO on building a design-driven company. Harvard Business Review (January/February): 35-38.


Smith, D. B. 1927. Planning sales for a manufacturing company. Harvard Business Review (January): 186-196.


Smith, E. R. 1926. The economic future of house-to-house selling. Harvard Business Review (April): 326-332.


Smith, E. R. and P. W. Smith. 1925. Determining a sales quota basis. Harvard Business Review (October): 49-56.


Smith, W. K., M. W. Lewis and M. L. Tushman. 2018. "Both/and" leadership. Harvard Business Review (May): 62-70.


Snowden D. J. and M. E. Boone. 2007. A leader's framework for decision making. Harvard Business Review (November): 68-76.


Snyder, C. 1924. New measures of the business cycle. Harvard Business Review (October): 1-7.


Sobek, D. K. II, J. K. Liker and A. C. Ward. 1998. Another look at how Toyota integrates product development. Harvard Business Review (July-August): 36-49. (Resumo).


Sodhi, M. S. and N. S. Sodhi. 2005. Six sigma pricing. Harvard Business Review (May): 135-142.


Soll, J. B., K. L. Milkman and J. W. Payne. 2018. Outsmart your own biases. Harvard Business Review (May): 64-71.


Soltes, E. 2018. Where to launch in Africa? Harvard Business Review (July/August): 121-125.


Sonnenfeld, J., M. Kusin and E. Waltonz. 2018. What CEOs really think of their boards. Harvard Business Review (April): 98-106.


Sonnenfeld, J. A. 2002. What makes great boards great. Harvard Business Review (September): 106-113.


Sonnenfeld, J. A. and A. J. Ward. 2007. Firing back. Harvard Business Review (January): 76-84.


Sorcher, M. and J. Brant. 2002. Are you picking the right leaders? Harvard Business Review (February): 78-85.


Sorrell, M. 2018. WPP's CEO on turning a portfolio of companies into a growth machine. Harvard Business Review (July/August): 33-36.


Sosa, M. E., S. D. Eppinger and C. M. Rowles. 2007. Are your engineers talking to one another when they should? Harvard Business Review (November): 133-136, 138, 140-142.


Soyer, E. and R. M. Hogarth. 2018. Fooled by experience. Harvard Business Review (May): 72-77.


Spain, E. and B. Groysberg. 2018. Making exit interviews count. Harvard Business Review (April): 88-95.


Spar, D. L. 2006. Where babies come from: Supply and demand in an infant marketplace. Harvard Business Review (February): 133-142.


Spear, S. and H. K. Bowen. 1999. Decoding the DNA of the Toyota production system. Harvard Business Review (September-October): 97-106. (Resumo).


Spear, S. J. 2004. Learning to lead at Toyota. Harvard Business Review (May): 78-86. (Resumo).


Spear, S. J. 2005. Fixing health care from the inside, today. Harvard Business Review (September): 78-91.


Spenner, P. and K. Freeman. 2018. To keep your customers, keep it simple. Harvard Business Review (May): 108-114.


Spillman, W. J. 1925. Raw-cotton resources. Harvard Business Review (July: 466-473.


Spradlin, D. 2018. Are you solving the right problem? Harvard Business Review (September): 84-93. (Related to Innovation problems).


Sprague, O. M. W. 1922. Bank management and the business cycle. Harvard Business Review (October): 19-23.


Spreier, S. W., M. H. Fontaine and R. L. Malloy. 2006. Leadership run amok. Harvard Business Review (June): 72-82.


Spreitzer, G. and C. Porath. 2018. Creating sustainable performance: If you give your employees the chance to learn and grow, they'll thrive - and so will your organization. Harvard Business Review (January/February): 92-99.


Spreitzer, G., P. Bacevice and L. Garrett. 2018. What your firm can learn from coworking spaces. Harvard Business Review (September): 28-30.


Srinivasan, A. and B. Kurey. 2018. Creating a culture of quality. Harvard Business Review (April): 23-25.


Srinivasan, S. 2018. A short-seller crashes the party. Harvard Business Review (December): 133-137.


Staats, B. R. and D. M. Upton. 2018. Lean knowledge work: The "Toyota" principles can also be effective in operations involving judgment and expertise. Harvard Business Review (October): 100-110. (Resumo).


Stadler, C. 2007. The 4 principles of enduring success. Harvard Business Review (July-August): 62-72.


Stalk, G. and D. Michael. 2018. What the west doesn't get about China. Harvard Business Review (June): 25-27.


Stalk, G. and H. Foley. 2018. Avoid the traps that can destroy family businesses. Harvard Business Review (January/February): 25-27.


Stalk, G. Jr. 2006. Curveball strategies to fool the competition. Harvard Business Review (September): 114-122.


Stalk, G. Jr. 2006. The costly secret of China sourcing. Harvard Business Review (February): 64-66.


Stalk, G. Jr. 2009. The threat of global gridlock. Harvard Business Review (July-August): 126-129.


Stalk, G. Jr. and A. Iyer. 2018. How to hedge your strategic bets. Harvard Business Review (May): 80-86.


Stalk, G. Jr. and A. M. Webber. 1993. Japan's dark side of time. Harvard Business Review (July-August): 93-103.


Stalk, G. Jr. and R. Lachenauer. 2004. Hard ball: Five killer strategies for trouncing the competition. Harvard Business Review (April): 62-71. (Devastate rivals' profit sanctuaries, plagiarize with pride, deceive the competition, unleash massive and overwhelming force, and raise competitors' costs).


Starch, D. 1923. Testing the effectiveness of advertisements. Harvard Business Review (July): 464-474.


Starch, D. 1922. The use and limitations of psychological tests. Harvard Business Review (October): 71-80.


Stearns, P. N. 2018. The history of happiness: How the pursuit of contentment has shaped the West's culture and economy. Harvard Business Review (January/February): 104-109.


Steenburgh, T. and M. Ahearne. 2018. Motivating salespeople: What really works. Harvard Business Review (July/August): 70-75.


Steenkamp, J. E. M. and N. Kumar. 2009. Don't be undersold! Harvard Business Review (December): 90-95.


Stefan, M. 2018. Capture more value. Innovation isn't worth much if you don't get paid for it. Harvard Business Review (October): 78-85.


Stengel, J. R., A. L. Dixon and C. T. Allen. 2003. Listening begins at home. Harvard Business Review (November): 106-117.


Sternau, H. E. 1930. Problems in the transatlantic passenger service. Harvard Business Review (April): 359-365.


Stevens, W. H. S. 1927. Marketing biscuits and crackers. Harvard Business Review (October): 20-31.


Stevens, W. H. S. 1929. Some economic consequences of commercial bribery. Harvard Business Review (January): 156-169.


Stevenson, H. H. 2008. How to change the world. Harvard Business Review (January): 29-34, 36, 38, 39.


Stewart, G. B. III. 2003. Pension roulette: Have you bet too much on equities? Harvard Business Review (June): 104-109.


Stewart, G. B. III. 2004. Champions of profitable growth. Harvard Business Review (July/August): 59-63. (List of high-growth value adders by market value added or MVA, MVA/2003 revenue, and MVA/2003 revenue rank).


Stewart, R. 2007. My extreme MBA. Harvard Business Review (October): 128-132, 134, 136-137.


Stewart, T. A. and D. Champion. 2006. Leading change from the top line. Harvard Business Review (July/August): 90-97.


Stewart, T. A. and L. O'Brien. 2005. Execution without excuses. Harvard Business Review (March): 102-111. (Dell's sustained competitive advantage is due to more than its famous business model. Consistent execution requires real-time P&L management, and emphasis on ingenuity rather than on investment, and a culture of accountability.").


Stewart, T. A. and L. O'Brien. 2005. Transforming an industrial giant: Changing the culture of a corporate icon like Siemens is the challenge of a lifetime - especially because a German CEO must persuade rather than command. Harvard Business Review (February): 114-122. (Interview with Siemens CEO Heinrich van Pierer).


Stiglitz, J. E., H. Ibarra, E. Schmidt, M. E. Porter, V. Govindarajan, D. Ariely, L. D. Tyson, E. Duflo, C. Shirky, K. Schwab, J. Ma, T. H. Davenport and A. G. Lafley. 2018. The HBR agenda 2018. Harvard Business Review (January/February): 47-59. (Projects for 2018. Learning how the economy really works, Finding hard ways to measure soft leadership, Preparing for the big mobile revolution, Discovering and lowering the real costs of health care, Designing a $300 house, Our irrational fear of the unnatural, A better stimulus plan for the U. S. economy, Making immunization work in poor areas, Cleaning up online conversation, A worldwide network for responding to the next crisis, Instilling values in a youthful Chinese workforce, Crafting a rigorous approach to succession, and Helping organizations develop better judgment).


Stiles, R. D. 1922. The effect of hedging upon flour mill control. Harvard Business Review (October): 64-70.


Stone, D. B. 2003. A rose by any other name. Harvard Business Review (March): 29-33. (Case study).


Stone, E. L. Jr. 1923. Forecasting the future market in a large community. Harvard Business Review (April): 269-281.


Stone, R. E., J. T. Mentzer and J. P. Dittmann. 2007. Are you the weakest link in your company's supply chain? Harvard Business Review (September): 116-118, 120, 122, 124, 126-127.


Strack, R., J. Baier and A. Fahlander. 2008. Managing demographic risk. Harvard Business Review (February): 119-128. (The looming challenge of an aging workforce. By 2018 workers over 50 will make up close to 80% of the workforce).


Strauss, W. V. 1930. Foreign distribution of American motion pictures. Harvard Business Review (April): 307-315.


Strenger, C. and A. Ruttenberg. 2008. The existential necessity of midlife change. Harvard Business Review (February): 82-90.


Strother, D. H. 1930. The outlook for aviation. Harvard Business Review (January): 184-192.


Stuart, T. E., J. Lewis and C. Hill. 2018. Bet on one big idea - or diversify. Harvard Business Review (November): 131-135.


Stulz, R. M. 2009. 6 ways companies mismanage risk. Harvard Business Review (March): 86-94.


Subramanian, G. 2009. Negotiation? Auction? A deal maker's guide. Harvard Business Review (December): 101-107.


Subramanian, G. 2018. Corporate governance 2.0. Harvard Business Review (March): 96-105.


Subramanian, R. 2018. When tragedy strikes the supply chain. Harvard Business Review (January/February): 109-113.


Suitt, H. 2003. A blogger in their midst. Harvard Business Review (September): 30-40. (Case study).


Sulkowicz, K. J. 2004. Worse than enemies: The CEO's destructive confidant. Harvard Business Review (February): 64-71.


Sull, D. 2018. Are you ready to rebound? Harvard Business Review (March): 70-74.


Sull, D. 2009. How to thrive in turbulent markets. Harvard Business Review (February): 78-88.


Sull, D. and K. M. Eisenhardt. 2018. Simple rules for a complex world. Harvard Business Review (September): 68-74.


Sull, D., R. Homkes and C. Sull. 2018. How conventional wisdom derails strategy execution: Interaction. Harvard Business Review (May): 16.


Sull, D., R. Homkes and C. Sull. 2018. Why strategy execution unravels - and what to do about it. Harvard Business Review (March): 57-66.


Sull, D. N. 1999. Why good companies go bad. Harvard Business Review (July-August): 42-48, 50, 52. (Summary).


Sull, D. N. 2003. Managing by commitments. Harvard Business Review (June): 82-91. ("A commitment refers to any action taken in the present that binds an organization to a future course of action." Types of commitments include investments, disinvestments, making public promises, making public assertions, forging relationships with resource providers, writing an explicit contract, personnel decisions, and information systems decisions).


Sull, D. N. 2005. Strategy as active waiting: Huge business opportunities are rare, and their timing is almost never under the control of an individual company. So it's important to be ready when they come and to manage smart during the long periods of business as usual. Harvard Business Review (September): 120-129.


Sull, D. N. and C. Spinosa. 2007. Promise-based management. Harvard Business Review (April): 78-86.


Sull, D. N. and D. Houlder. 2005. Do your commitments match your convictions? Harvard Business Review (January): 82-91. (What matters most work sheet).


Sullivan, C. T. 2005. A stake in the business. Harvard Business Review (September): 57-64. (Outback restaurant chain's long-term career paths for employees).


Sullivan, T. 2018. Embracing complexity. Harvard Business Review (September): 89-92.


Sullivan, T. 2018. The tyranny of strategy. Harvard Business Review (December): 138-139.


Sullivan, T. 2018. Transparency, trust, and Bitcoin. Harvard Business Review (June): 118-119.


Sullivan, T. 2018. Blitzscaling: The chaotic, sometimes grueling path to high-growth, high-impact entrepreneurship. Harvard Business Review (April): 44-50.


Sullivan, T. 2018. The philanthropist's burden. Harvard Business Review (December): 114-115.


Sullivan, T. 2017. Bockbuster magic: Creating hits in today's cultural marketplace. Harvard Business Review (January/February): 164-165.


Sun, I. Y. 2017. The world's next great manufacturing center. Harvard Business Review (May/June): 122-129.


Sunstein, C. R. and R. Hastie. 2018. Making dumb groups smarter. The new science of group decision making. Harvard Business Review (December): 90-98.


Sutcliffe, K. M. and K. Weber. 2003. The high cost of accurate knowledge. Harvard Business Review (May): 74-82.


Sutton, R. I. 2009. How to be a good boss in a bad economy. 2009. Harvard Business Review (June): 42-50.


Sutton, R. I. 2018. The boss as human shield. Harvard Business Review (September): 106-109. (Managing yourself).


Sutton, R. I., H. Rao, N. Bardin and V. Delius. 2018. Can a volunteer-staffed company scale? Harvard Business Review (May): 125-129.


Swank, C. K. 2003. The lean service machine. Harvard Business Review (October): 123-129. (Resumo).


Swartz, J. 2018. Timberland's CEO on standing up to 65,000 angry activists. Harvard Business Review (September): 39-43.


Szulanski, G. and S. Winter. 2002. Getting it right the second time. Harvard Business Review (January): 62-69. (Overconfidence in decision making, simplifying causation, unrealistic optimism or illusion of control).


Taeusch, C. F. 1928. Classification of customers. Harvard Business Review (July): 401-409.


Taguchi, G. and D. Clausing. 1990. Robust quality. Harvard Business Review (January-February): 67-75. (Resumo).


Takeuchi, H. and J. A. Queich. 1983. Quality is more than making a good product. Harvard Business Review (July-August): 139-145.


Takeuchi, H., E. Osono and N. Shimizu. 2008. The contradictions that drive Toyota's success. Harvard Business Review (June): 96-104.


Taleb, N. N., D. G. Goldstein and M. W. Spitznagel. 2009. The six mistakes executives make in risk management. Harvard Business Review (October): 78-81.


Tarbill, V. V. 1930. Mountain-moving in Seattle. Harvard Business Review (July): 482-489.


Taylor, A. C. 2018. Enterprise's leader on how integrating an acquisition transformed his business. Harvard Business Review (September): 41-45.


Taylor, A. E. 1924. Consumption, merchandising, and advertising of foods. Harvard Business Review (April): 282-295.


Taylor, M. D. 1930. Prices in chain and independent grocery stores in Durham, North Carolina. Harvard Business Review (July): 413-424.


Teixeira, T. 2018. The new science of viral ads. Harvard Business Review (March): 25-27.


Tenny, L. S. 1924. Management problems of cooperative marketing associations. Harvard Business Review (July): 453-464.


Terry, P., J. Rao, A. Jaithirth, S. J. Ashford and S. J. Socolof. 2009. Who can help the CEO? Harvard Business Review (April): 33-40.


Teixeira, T. 2018. How to profit from "lean advertising". Harvard Business Review (June): 23-25.


Thaler, R. H. and W. Tucker. 2018. Smarter information, smarter consumers. Harvard Business Review (January/February): 44-54.


Thomas, A. and L. Fritz. 2006. Disaster Relief, Inc. Harvard Business Review (November): 114-122.


Thomas, D. A. 2004. Diversity as strategy. Harvard Business Review (September): 98-108.


Thomas, J. A. 1930. The investment trusts in America - A three-year record. Harvard Business Review (October): 78-88.


Thomas, J. S., W. Reinartz and K. V. Werner. 2004. Getting the most out of all your customers. Harvard Business Review (July/August): 116-123.


Thomke, S. 2003. R&D comes to services. Harvard Business Review (April): 70-79.


Thomke, S. 2018. Mumbai's models of service excellence. Harvard Business Review (November): 121-126.


Thomke, S. and D. Reinertsen. 2018. Six myths of product development. Harvard Business Review (May): 84-94.


Thomke, S. and E. von Hippel. 2002. Customers as innovators: A new way to create value. Harvard Business Review (April): 74-81.


Thomke, S. and J. Manzi. 2018. The discipline of business experimentation. Increase your chances of success with innovation test-drives. Harvard Business Review (December): 70-79. (Use rigurous scientific test - separate an independent variable from a dependent variable while holding all other potential causes constant - then manipulate the former to study changes in the latter).


Thompson, J. D. and I. C. MacMillan. 2018. Making social ventures work. Harvard Business Review (September): 66-73.


Thompson, S. J. 2018. The perils of partnering in developing markets. Harvard Business Review (June): 23-25.


Thurm, D. 2005. Master of the house: Why a company should take control of its building projects. Harvard Business Review (October): 120-129.


Tichy, N. M. and W. G. Bennis. 2007. Making judgment calls. Harvard Business Review (October): 94-102. (Good leaders attend to the judgment process and "redo loops" at every stage).


Tinsley, C. H., R. L. Dillon and P. M. Madsen. 2018. How to avoid catastrophe. Harvard Business Review (April): 90-97.


Toegel, G. and J. Barsoux. 2018. How to preempt team conflict. Harvard Business Review (June): 78-83.


Toman, N., B. Adamson and C. Gomez. 2017. The new sales imperative B2B purchasing has become too complicated. You need to make it easy for your customers to buy. Harvard Business Review (March/April): 118-125.


Ton, Z. 2018. Why "Good jobs" are good 4 retailers. Harvard Business Review (January/February): 124-131.


Tormala, Z. L. and D. D. Rucker. 2018. How certainty transforms persuasion. Harvard Business Review (September): 96-103.


Torres, N. 2018. Ethical shoppers don't inspire us - They bug us. Harvard Business Review (April): 32-33.


Torres, N. 2018. Fast thinkers are more charismatic. Harvard Business Review (March): 28-29.


Torres, N. 2018. Generalists get better job offers than specialists. Harvard Business Review (June): 30-31.


Torres, N. 2018. MBAs are more self-serving than other CEOs. Harvard Business Review (December): 32-33.


Torres, N. 2018. You're likely to live longer if you retire after 65. Harvard Business Review (October): 28-29.


Tosdal, H. R. 1923. Operating problems of branch sales organizations. Harvard Business Review (October): 74-83.


Tosdal, H. R. 1923. The field organization of the sales department. Harvard Business Review (April): 314-321.


Trailer, B. and J. Dickie. 2006. Understanding what your sales manager is up against. Harvard Business Review (July/August): 48-55.


Treacy, M. and J. Sims. 2004. Take command of your growth. Harvard Business Review (April): 127-133.


Trufant, W. and W. Cathings. 1924. Business conditions and currency control. Harvard Business Review (April): 268-281.


Tse, E. 2018. Is it too late to enter China? Harvard Business Review (April): 96-101.


Tucker, F. G. 1987. How to measure yourself against the best. Harvard Business Review (January-February).


Tucker, R. S. 1929. A balance sheet of the Philippines. Harvard Business Review (October): 10-23.


Tushman, M. L., W. K. Smith and A. Binns. 2018. The ambidextrous CEO. Harvard Business Review (June): 74-80.


Tybout, A. M. and M. Roehm. 2009. Let the response fit the scandal. Harvard Business Review (December): 82-88.


Ulrich, D. and N. Smallwood. 2004. Capitalizing on capabilities. Harvard Business Review (June): 119-127. (Resumo).


Ulrich, D. and N. Smallwood. 2007. Building a leadership brand. Harvard Business Review (July-August): 92-100.


Ulukaya, H. 2018. How I did it. Chobani's founder on growing a start-up without investors. Harvard Business Review (October): 45-49.


Ulwick, A. W. 2002. Turn customer input into innovation. Harvard Business Review (January): 91-97.


Unruh, G. and R. Ettenson. 2018. Growing green. Harvard Business Review (June): 94-100.


Unruh, G. and R. Ettenson. 2018. Winning in the green frenzy. Harvard Business Review (November): 110-115.


Unruh, G. C. 2008. The biosphere rules. Harvard Business Review (February): 111-117. (Sustainability following three rules: use as few materials as possible, up-cycle, i. e., planning beyond the product's life cycle, and leverage general purpose platforms).


Unruh, G. C. and A. Cabrera. 2018. Join the global elite. Harvard Business Review (May): 135-139.


Upton, D. M. and B. R. Staats. 2008. Radically simple IT. Harvard Business Review (March): 118-124.


Upton, D. M. and S. Creese. 2018. The danger from within. Harvard Business Review (September): 94-101. (Threats to our cybersecurity from employees and vendors).


Urwick, L. 1929. The significance of rationalization. Harvard Business Review (January): 170-174.


Useem, M. 2006. How well-run boards make decisions. Harvard Business Review (November): 130-138.


Useem, M. 2018. Four lessons in adaptive leadership. Harvard Business Review (November): 86-90.


Usher, A. P. 1924. The influence of American business on national life. Harvard Business Review (April): 257-267.


Usher, A. P. 1925. Sources of modern business principles and practice. Harvard Business Review (April): 275-286.


Ustuner, T. and D. Godes. 2006. Better sales networks. Harvard Business Review (July/August): 102-112.


Uzzi, B. and S. Dunlap. 2005. How to build your network. Harvard Business Review (December): 53-60.


Uzzi, B. and S. Dunlap. 2018. Make your enemies your allies. Harvard Business Review (May): 133-136.


Vaile, R. S. 1927. The use of advertising during depression. Harvard Business Review (April): 323-330.


Valachoutsicos, C. A. 2018. How to cultivate engaged employees. Harvard Business Review (September): 123-126.


Valcour, M. 2018. Managing yourself: Beating burnout. Harvard Business Review (November): 98-101.


Van Alstyne, M. W., Parker, G. G. and S. P. Choudary. 2018. Pipelines, platforms, and the new rules of strategy. Harvard Business Review (April): 54-62.


Van Buren, M. E. and T. Safferstone. 2009. The quick wins paradox. Harvard Business Review (January): 54-61. (Five traps new leaders face).


Van den Driest, F., S. Sthanunathan and K. Weed. 2018. Building an insights engine: How Unilever got to know its customers. Harvard Business Review (September): 64-74.


Van der Mandele, K. P. 1930. The Bank for International Settlements. Harvard Business Review (January): 129-136.


Van Putten, A. B. and I. C. MacMillan. 2004. Making real options really work. Harvard Business Review (December): 134-141. (Integrating options and discounted cash flow).


Vancil, R. F. 1973. What kind of management control do you need? Harvard Business Review (March-April): 75-86.


Vanderblue, H. B. 1926. Changes in the localization of the pig-iron industry, 1901-1926. Harvard Business Review (July): 417-424.


Vanderblue, H. B. and W. L. Crum. 1924. The relation of a public utility to the business cycle. Harvard Business Review (July): 409-420.


Vanderblue, H. B. and W. L. Crum. 1924. The relation of a public utility to the business cycle. Harvard Business Review (October): 8-19.


Ventresca, M. J., A. Larsson and N. Kim. 2018. How Indra Nooyi turned design thinking into strategy: An interview with PepsiCo's CEO: Interaction. Harvard Business Review (November): 24.


Verganti, R. 2006. Innovating through design. Harvard Business Review (December): 114-122.


Verganti, R. 2018. Designing breakthrough products. Harvard Business Review (October): 114-120.


Vermeulen, F., P. Puranam and R. Gulati. 2018. Change for change's sake. Harvard Business Review (June): 70-76.


Viar, L., D. Eikenberg, M. D. Lenihan and D. Smith. 2018. Why people quit their jobs: Interaction. Harvard Business Review (November): 18-19.


Vietor, R. H. K. and M. Weinzierl. 2018. Macroeconomic policy and U. S. competitiveness: A reformed fiscal policy is vital to renewing America's productivity. Here's a way forward. Harvard Business Review (March): 112-115.


Villers, R. 1954. Control and freedom in a decentralized company. Harvard Business Review (March-April): 89-96.


Von Ghyczy, T. 2003. The fruitful flaws of strategy metaphors. Harvard Business Review (September): 86-94.


Vough, H. C., C. D. Bataille, L. Sargent and M. D. Lee. 2018. Next-gen retirement. Harvard Business Review (June): 104-107.


Waber, B., J. Magnolfi and G. Lindsay. 2018. Workspaces that move people. Harvard Business Review (October): 68-77. (Designing spaces to get people to bump into each other to increase productivity and creativity).


Wademan, D. 2005. The best advice I ever got. Harvard Business Review (January): 35-44. (Resumo).


Wagner, S. and L. Dittmar. 2006. The unexpected benefits of Sarbanes-Oxley. Harvard Business Review (April): 133-140.


Waite, T. 2003. Keeping to the fairway. Harvard Business Review (April): 29-37. (Case study).


Waite, T. J. 2002. Stick to the core - or go for more? Harvard Business Review (February): 31-36. (Case study).


Wakayama, T., J. Shintaku and T. Amano. 2018. What Panasonic learned in China. Harvard Business Review (December): 109-113.


Walker, C. A. 2002. Saving your rookie managers from themselves. Harvard Business Review (April): 97-102.


Walsh, S. 2018. The CEO of Rio Tinto on managing in a hypercyclical industry. Harvard Business Review (March): 33-36.


Warburg, J. P. 1924. American banks and American foreign trade. Harvard Business Review (October): 20-26.


Warburg, P. M. 1923. The Federal Reserve Banks and the open market for acceptances. Harvard Business Review (April): 257-268.


Ward, G. H. 1927. Financing cooperative marketing associations. Harvard Business Review (October): 66-73.


Warsh, D. 1998. What drives the wealth of nations? Harvard Business Review (July-August): 171-175. This is a review of Landes, D. S. 1998. The Wealth and Poverty of Nations: Why Some are So Rich and Some are So Poor. New York: W. W. Norton & Empresa.


Warshow, H. T. 1924. Inventory valuation and the business cycle. Harvard Business Review (October): 27-34.


Washburn, N. T. and B. T. Hunsaker. 2018. Finding great ideas in emerging markets. Harvard Business Review (September): 115-120.


Wasserman, N. 2008. The founder's dilemma. Harvard Business Review (February): 102-109.


Wasserstein, B. 2008. Giving great advice. Harvard Business Review (January): 106-113.


Watanabe, K., T. A. Stewart and A. P. Raman. 2007. Lessons from Toyota's long drive. Harvard Business Review (July-August): 74-83.


Watkins, M. D. 2009. Obama's first 90 days. Harvard Business Review (June): 34-35.


Watkins, M. D. 2009. Picking the right transition strategy. Harvard Business Review (January): 46-53.


Watkins, M. D. 2018. How managers become leaders: The seven seismic shifts of perspective and responsibility. Harvard Business Review (June): 64-72.


Watkins, M. D. and M. H. Bazerman. 2003. Predictable surprises: The disasters you should have seen coming. Harvard Business Review (March): 72-80.


Watts, D. J. and S. Hasker. 2006. Marketing in an unpredictable world. Harvard Business Review (September): 25-30.


Waytz, A. 2018. The limits of empathy. Harvard Business Review (January/February): 68-73.


Waytz, A. and M. Mason. 2018. Your brain at work. Harvard Business Review (July/August): 102-111.


Weaver, H. G. 1926. The development of a basic purchasing power index by counties. Harvard Business Review (April): 275-289.


Webb, A., L. Bottary, D. W. Bracken and D. K. Hurst. 2018. Rethinking the annual performance review: Interaction. Harvard Business Review (December): 20.


Weinberger, D. 2007. The folly of accountabalism. Harvard Business Review (February): 54. (The practice of eating sacrificial victims in an attempt to magically ward off evil).


Weinberger, D., B. Weindruch, G. Arnold, J. H. Gilmore, B. J. Pine II and G. Brackett. 2008. Authenticity: Is it real or is it marketing? Harvard Business Review (March): 33-43.


Weiss, A. 1984. Simple truths of Japanese manufacturing. Harvard Business Review (July-August): 110-125.


Weiss, J. and J. Hughes. 2005. Want collaboration? Accept - and manage - conflict. Harvard Business Review (March): 93-101.


Weiss, J., A. Donigian and J. Hughes. 2018. Extreme negotiations: What U. S. soldiers in Afghanistan have learned about the art of managing high-risk, high-stakes situations. Harvard Business Review (November): 66-75.


Weld, L. D. H. 1923. The progress of commercial research. Harvard Business Review (January): 175-186.


Wells, R. T. 1927. Economics of motor freight transportation. Harvard Business Review (October): 11-19.


Wendell-Wedellsborg, T. 2017. Are you solving the right problems? Reframing them can reveal unexpected solutions. Harvard Business Review (January/February): 76-83.


Werbach, K. 2005. Using VoIP to compete. Harvard Business Review (September): 140-147. (Voice over internet protocol, or VoIP is rapidly displacing the conventional phones and revolutionizing the way companies coordinate people and information, connect with customers, and compete).


Wessel, M. and C. M. Christensen. 2018. Surviving disruption: It's not enough to know that a threat is coming. You need to know whether it's coming right for you. Harvard Business Review (December): 56-64.


Wessel, M., A. Levie and R. Siegel. 2018. The problem with Legacy ecosystems: They separate you from your customer. Harvard Business Review (November): 68-74.


Wheelwright, S. C. 1981. Japan - Where operations really are strategic. Harvard Business Review (July-August): 67-74. (Resumo).


White, W. L. 1928. Cooperative retail buying in the drug and grocery trades. Harvard Business Review (October): 59-67.


White, W. L. 1929. Cooperative retail buying in the drug and grocery trades II. Harvard Business Review (April): 301-311.


Whitman, A. H. 1924. Foreign exchange accounting. Harvard Business Review (July): 465-472.


Whitney, J. 2018. Disrupt yourself. Harvard Business Review (July/August): 147-150.


Wieckowski, A. 2018. Back to the city. Harvard Business Review (May): 23-25.


Wiersema, M. 2002. Holes at the top: Why CEO firings backfire. Harvard Business Review (December): 70-78.


Wilkinson, A. and R. Kupers. 2018. Living in the futures. Harvard Business Review (May): 118-127.


Williams, A. F. 1930. The problem of the furniture retailer. Harvard Business Review (July): 460-467.


Williams, G. A. and R. B. Miller. 2002. Change the way you persuade. Harvard Business Review (May): 65-73. (Five styles of decision making and the ways to influence each: Charismatics, thinkers, skeptics, followers, and controllers).


Williams, J. C. 2018. Hacking tech's diversity problem. Harvard Business Review (October): 94-100.


Williams, J. C. and A. J. C. Cuddy. 2018. Will working mothers take your company to court? Harvard Business Review (September): 94-100.


Williams, W. 1923. A theory of industrial conduct and leadership. Harvard Business Review (April): 322-330.


Williamson, P. J. and A. P. Raman. 2018. How China reset its global acquisition agenda. Harvard Business Review (April): 109-114.


Williamson, P. J. and M. Zeng. 2009. Value-for-money strategies for recessionary times. Harvard Business Review (March): 66-74.


Wilson, H. J. 2018. You, by the numbers: Better performance through self-quantification. Harvard Business Review (September): 119-122. (Self-measurement or Auto-analytics: The physical self, the thinking self, and the emotional self, or body, mind, and spirit).


Wilson, H. J., P. J. Guinan, S. Parise and B. D. Weinberg. 2018. What's your social media strategy? A new study shows four ways companies are using technology to form connections. Harvard Business Review (July/August): 23-25.


Wilson, K. and Y. L. Keeley. 2018. 10 rules for managing global innovation. Harvard Business Review (October): 84-90.


Wilson, R. H. and W. A. Mueller. 1927. A new method of stock control. Harvard Business Review (January): 197-205.


Winarsky, N. 2018. How we did it. The president of SRI Ventures on bringing SIRI to life. Harvard Business Review (September): 39-42.


Winnefeld, J. A. Jr., C. Kirchhoff and D. M. Upton. 2018. Cybersecurity's human factor: Lessons from the Pentagon. Harvard Business Review (September): 86-95.


Winston, A. 2018. Resilience in a hotter world. Harvard Business Review (April): 56-64.


Winston, A., G. Favaloro and T. Healy. 2017. Energy strategy for the C-suite. Harvard Business Review (January/February): 138-146. (Five steps for building an energy strategy).


Winter, A. and V. Govindarajan. 2018. Engineering reverse innovations. Harvard Business Review (July/August): 80-89.


Wiseman, L. and G. McKeown. 2018. Bring out the best in your people. Harvard Business Review (May): 117-121.


Wisselink, J. 1930. The Lancashire Cotton Corporation and its effect on world competition. Harvard Business Review (April): 274-288.


Wisselink, J. 1930. The present condition of the English cotton industry. Harvard Business Review (January): 152-169.


Wolpert, J. D. 2002. Breaking out of the innovation box. Harvard Business Review (August): 76-83.


Womack, J. P. and D. T. Jones. 1994. From lean production to the lean enterprise. Harvard Business Review (March-April): 93-103. (Resumo).


Womack, J. P. and D. T. Jones. 1996. Beyond Toyota: How to root out waste and pursue perfection. Harvard Business Review (September-October): 140-144, 146, 148-152, 154, 156, 158. (Summary).


Womack, J. P. and D. T. Jones. 2005. Lean consumption. Harvard Business Review (March): 58-68. ("Lean production transformed manufacturing. Now it's time to apply lean thinking to the processes of consumption. By minimizing customers' time and effort and delivering exactly what they want when and where they want it, companies can reap huge benefits.").


Wood, R. C. and G. Hamel. 2002. The World Bank's innovation market. Harvard Business Review (November): 104-113.


Woodworth, A. V. 1926. Some street railway reorganizations. Harvard Business Review (January): 187-195.


Woolley, A. and T. Malone. 2018. What makes a team smarter? Women. Harvard Business Review (June): 32-33.


Wrzesniewski, A., J. M. Berg and J. E. Dutton. 2018. Turn the job you have into the job you want. Harvard Business Review (June): 114-117.


Wu, J., D. Eikenberg and M. Morselli. 2018. The research is clear: Long hours backfire for people and for companies: Interaction. Harvard Business Review (November): 24-25.


X. 1926. The management aspect of the comptroller's work. Harvard Business Review (October): 21-26.


Xin, K. and V. Pucik. 2003. Trouble in paradise. Harvard Business Review (August): 27-35. (Case study).


Xin, K., W. Haijie, X. Shuibo and Z. Tianbing. 2018. Culture clash in the boardroom. Harvard Business Review (September): 129-133. (Case study of a Chinese Company).


Yankelovich, D. and D. Meer. 2006. Rediscovering market segmentation. Harvard Business Review (February): 122-131. (Discovering customers whose behavior can be changed or whose needs are not being met).


Yaziji, M. 2004. Turing gadflies into allies. Harvard Business Review (February): 110-115. (Nongovernmental organizations have four strengths that multinational corporations need to heed. Legitimacy, awareness of social forces, distinct networks, and specialized technical expertise.).


Yaziji, M. 2008. Forethought: Time to rethink capitalism. Harvard Business Review (November): 27-28. (Short, but interesting discussion of the need to move from free-market competitive capitalism to free-market competitive laborism, where those who work for a company receive most of the residual returns, and the greatest decision-making authority within it. The underlying logic of this claim is that now, labor not capital, is the biggest risk taker and labor's generation of knowledge is the greatest source of competitive advantage for most firms).


Yenamandra, T., R. L. Glenning, A. Reichenbach and K. Anand. 2017. The best-performing CEOs in the world: Interaction. Harvard Business Review (January/February): 19.


Yip, G. S. and A. J. M. Bink. 2007. Managing global accounts. Harvard Business Review (September): 102-111.


Yoffie, D. B. and M. A. Cusumano. 1999. Judo strategy: The competitive dynamics of internet time. Harvard Business Review (January-February): 70-81.


Yoffie, D. B. and M. Kwak. 2006. With friends like these: The art of managing complementors. Harvard Business Review (September): 88-98.


Yoon, E. and L. Deeken. 2018. Why it pays to be a category creator. Harvard Business Review (March): 21-23.


Yoon, E., S. Carlotti and D. Moore. 2018. Make your best customers even better. Harvard Business Review (March): 23-25.


York, J. Y. Jr. 1929. The position of the commercial bank in the origination and distribution of securities. Harvard Business Review (July): 445-452.


Young, O. D. 1927. Dedication address. Harvard Business Review (July): 385-394.


Yunus, M., F. Dalsace, D. Menasce and B. Faivre-Tavignot. 2018. Reaching the rich world's poorest consumers. Harvard Business Review (March): 46-53.


Zadek, S. 2004. The path to corporate responsibility. Harvard Business Review (December): 125-132. (Five stages of organizational growth).


Zak, P. J. 2017. Can neuroscience help us understand trust at work? Harvard Business Review (March/April): 18-19.


Zak, P. J. 2017. The neuroscience of trust. Management behaviors that foster employee engagement. Harvard Business Review (January/February): 84-90.


Zaleznik, A. 2004. Managers and leaders: Are they different? Harvard Business Review (January): 74-81.


Zaltman, G. and L. Zaltman. 2008. The sure thing that flopped. Harvard Business Review (July-August): 29-32, 34-37. (Case study).


Zeng, M. and P. J. Williamson. 2003. The hidden dragons. Harvard Business Review (October): 92-99. (Are you ready for Chinese brands?).


Zenger, J. H., J. R. Folkman and S. K. Edinger. 2018. Making yourself indispensable. Harvard Business Review (October): 84-92.


Zenger, T. 2018. Strategy: The uniqueness challenge. Harvard Business Review (November): 52-58.


Zenger, T. 2018. What is the theory of your firm? Harvard Business Review (June): 72-78.


Zhiguo, J. 2018. Tsingtao's chairman on jump-starting a sluggish company. Harvard Business Review (April): 41-44.


Zhu, F. and N. Furr. 2018. Products to platforms: Making the leap. Harvard Business Review (April): 72-78.


Zittrain, J. 2007. Saving the internet. Harvard Business Review (June): 49-59. (Assorted evils, spam, porn, predation, fraud, privacy violations).


Zoellick, R. B. 2018. An insider's advice for Obama's new team. Harvard Business Review (January/February): 36.


Zoltners, A. 2018. Getting beyond "show me the money." Harvard Business Review (April): 77-81.


Zoltners, A. A., P. Sinha and S. E. Lorimer. 2006. Match your sales force structure to your business life cycle. Harvard Business Review (July/August): 81-89.


Zook, C. 2007. Finding your next core business. Harvard Business Review (April): 66-75.


Zook, C. and J. Allen. 2003. Growth outside the core. Harvard Business Review (December): 66-73. (How to expand into adjacent markets).


Zook, C. and J. Allen. 2018. The great repeatable business model: Leveraging a simple formula allows corporations to create new and more-lasting differentiation. Harvard Business Review (November): 106-114. ("Differentiation is the essence of strategy, the prime source of competitive advantage." The authors catalog and sort 250 capabilities into three major clusters (management systems, operating capabilities, and proprietary assets) with five categories in each cluster to create the differentiation map).


Zook, C. and J. Allen. 2018. Reigniting growth: How to reverse a sudden slowdown. Harvard Business Review (March): 70-76.


Zweig, D. 2018. Managing the "invisibles". Many of your best people aen't seeking status. They take pleasure in the work itself. Here's how to create a culture that engages them. Harvard Business Review (May): 96-103.


Zyman, S., J. E. Murphy, K. Skildum, P. A. Argenti and T. Waite. 2003. Keeping to the fairway. Harvard Business Review (April): 29-37. (Case study).

No comments:

Post a Comment